Om mig

Mitt foto
Norrbotten, Sweden
Tjej, född 1983, uppvuxen i en by utanför Piteå, pysslar en del, lyssnar på musik, gillar att se på film och tycker om att umgås med mina nära och kära. Här i bloggen kommer jag att prata om hur mitt liv är och om vad som intresserar mig som tex. film, musik och böcker. Men även lite grann om hur jag trivs att jobba som förskollärare.

söndag 16 mars 2008

Var får jag allt ifrån? GLÖGGEN !



I detta alster har jag fokuserat på bilder från min studietid på LTU som handlar om min tid i ett ideélt arbetslag på universitetets Kårresturang som kallas för M1.

Först ville jag som ge lite bakgrund till varför just denna titel till det här alstret och varför det har en sådan "julig" kland över det hela. Titeln är ursprungligen från en av nutidens bästa komiker - Björn Gustafsson när han var med i Melodifestivalen 2008. I ens av hans sketser så blir han lite väl besrusad på just glögg. Men varför då denna titel tillsammans med dessa bilder? Jo, för att i M1 hade vi ett speciellt klädtema vid olika personaltillställningar som vi hade på Kårresturangen, och det var just julen och tomtar.

Så det är förklaringen till bilderna och hela alstrets julklang :P Har använt mig av två enfärgade papper som jag fann matchade alla bilderna som då var då rött och grönt. Sen brevid dessa två färger så har jag använt mig av ett julpapper som går i både grönt, rött, vit och blå. Det mönstrade pappert har jag sedan även använt mig av när jag skulle göra minnesluckorna och när jag skulle få ett mönstrat chipboard-bokstäver till min titel. Sen på minnesluckorna har jag satt dit med en svart stämpelfärg en julgran med massa olika julsånger insvärvda i stämpeln. Har dessutom IGEN använt mig av rub-ons för att fylla ut lite tomrum så att de inte såg så ödsligt ut på visa delar av alstert.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Det går jätte bra att länka till vår blogg (pysslarna) med en bild!
Glöm inte bli medlem på forumet också så du inte missar nått kul:)
Glad påsk!