Om mig

Mitt foto
Norrbotten, Sweden
Tjej, född 1983, uppvuxen i en by utanför Piteå, pysslar en del, lyssnar på musik, gillar att se på film och tycker om att umgås med mina nära och kära. Här i bloggen kommer jag att prata om hur mitt liv är och om vad som intresserar mig som tex. film, musik och böcker. Men även lite grann om hur jag trivs att jobba som förskollärare.

lördag 3 maj 2008

Lillstumpan

Tillägnar detta alster min kära lillasyster Nina som jag brukar just kalla för Lillstumpan.

Har använt mig av ett av papprerna från "All dressed up" kollektionen i de "ränder som jag har satt i alstret. Fanns rätt så mycket blått på korten och dessutom så älskar min lillasyster kläder av alla de slag, så jag tyckte det pappret passade rätt så bra. Rubrikbokstäverna har jag tagit från "Once upon a time" chipboards. Bakom de fyra koret som ligger på långsidan så har jag satt en liten lapp en ficka bakom vardera kort. Har stämplat på dem med kinesiska tecken för att syrran avgudar den asiatiska kulturen (mest Japan). Rub-onsen jag har använt mig av kommer från något som de kallar Rub-ons Boxer. Tyckte passade bra in till den asiatiska looken jag ville få med i alstret. Blomman (blommorna) som syns högst upp till vänster om bilderna är en av de dekorationer som jag vann i andra pris i scrapptävling som jag var med i på scrappmässan i början av april.

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken vetenskap det här med scrapping verkar vara - jäätekul!
Vilka fina "kort" du gör!

Hälsningar Maud

Anonym sa...

Tusen tack för din kommentar! Jag har hämtat inspiration från Pysselgumman. www.pysselgumman.se
Det kan även du göra om du vill göra nåt liknande. Jag skulle aldrig kunna komma på nåt sånt här själv. :)